zaterdag 19 april 2014

Op en neer

Het lijkt wat stil hier in blogland, maar eigenlijk gaat het wel met me. Ik heb alleen 's avonds niet meer voldoende energie om iets neer te pennen. En tijdens de daguren heb ik best veel te doen in mijn goede dagen. En in minder goede dagen heb ik mijn handen vol met het sparen van energie. Zeker nu het vakantie is, en Hummeltje veel alleen bij me is. En nu hij ook besloten heeft om consequent niet te luisteren. Dat zijn vaste structuur weg is, heeft daar veel mee te maken. Vandaag maakten we eens goede afspraken en namen we tijd om heel veel met hem bezig te zijn, zonder andere mensen rondom ons. Dat hielp. En dan zagen we gelukkig weer dat lieve deugnietje, dat af en toe een beetje verloren loopt in zijn onrust. Maar met zo'n zacht hart waarin je hopeloos kan verdrinken. En met zijn tuitkusjes, met dat kleine mondje. Hééérlijk zijn ze! 
Ik schrijf dit nu neer alsof alles lekker voortkabbelt, maar dan doe ik de waarheid oneer aan. Als ik eerlijk ben, moet ik toegeven dat ik aan het topje bengel. De minste tegenslag brengt me uit evenwicht en doet me vallen. Diep soms. Het kan aan hele kleine dingen liggen. Een sneetje meer in mijn al behoorlijk beschadigde vingers. Een splinter onder mijn nagel, dat vecht met mijn intussen opgebouwde weerstand tegen élke vorm van pijn. Een naaiwerkje dat mislukt, terwijl ik er al mijn energie voor had gereserveerd. Een zomerse linnenbroek die mijn broze huid bewerkt als schuurpapier. Dat soort dingen... Ik kan er kapot van zijn. Maar dan zijn er gelukkig Hummeltje en man-extra-lief. En fantastische vrienden, die zomaar gezellig komen binnenwaaien met ijsjes in de hand. Of mijn zus met een klein lief berichtje. Of de zon. Of chocoladen eitjes (veel te veel!). Of muziek die zomaar mijn oren komt binnenwaaien en me meevoert naar mijn gitaar. Dan kan ik lekker wegkruipen. Spelen en zingen. En weer blij worden. En nam neem ik de geschaafde vingertoppen er weer graag even bij. Dus misschien kabbelt het toch wel. Op en neer.

PS: We hebben nog oh zo leuke lentefoto's. Ze komen eraan. Op een regenachtige dag wellicht. Dan brengen ze zon.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten