woensdag 3 september 2014

Nazomer

Ik ontwaakte in een nazomer, na een nacht héérlijk slapen. Bijna was ik het verleerd. En in de nazomerzon huppelt Hummeltje met al zijn vrolijkheid naar school. Hij komt even vrolijk terug - op voorwaarde dat hij op weg naar huis even mag uitrusten op zijn fiets. Toevallig naast de grote kraan in opbouw. 
Ikzelf ben blij dat ik weer mijn eigen potje kan (laten) koken. Na een opname in het ziekenhuis ben ik meestal uitgehongerd, en heb ik een paar dagen heel wat in te halen. Groenten! Fruit!  Tot nachtelijke eetmomenten toe. Maar dat doen we dan in stijl. 
Mijn huishouden doen en knutselen gaan nog niet zo best. Daar heb ik gelukkig hulp voor, en tegelijk het aangenaam gezelschap van mijn zus.  Bij het gezin zijn, een beetje opruimen en genieten, lukken prima. En dat doen we. Ik ben tevreden!

beetje me-time na de eerste schooldag

school - vermoeiend!

lunch: eenvoudige salade met geitenkaas, gebakken trostomaatjes, pijnboompitten,
zongedroogde tomaatjes, peterselie en lente-ui.
Op smaak gebracht met goede olijfolie, balsamico-azijn, peper en zout.
Zooo eenvoudig. Zooo lekker!

Lunch (of ontbijt): zelfgemaakte granola met banaan en witte Griekse yoghurt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten