maandag 9 februari 2015

Twix

We blijven vandaag nog wat in de keuken. Een beetje uit noodzaak, omdat het suikervrije leven me nog niet van het snoepen heeft afgehouden. 

Bij Hummeltje en mezelf scoren vooral de recepten met chocolade(smaak) erg goed.  De chocolade-noten-repen uit het boek Art d'Eco mogen mee in de boekentas van de jongste én de oudste thuis. Zelfs de vrienden van deze laatste - doorgaans niet zo'n fan van 'speciallekes' - knabbelden ervan met volle goesting. 




Manlief houdt niet van de te pure chocoladesmaak van de meeste baksels, maar deze  Lion-achtige repen mag ik van hem toch nog eens maken. Verder kan ik voor hem beter op zoek gaan naar andere krokante koekjes. Tips zijn uiteraard weer welkom. 


Ikzelf kon dit weekend (en nu nog) niet weerstaan aan deze twixrepen
Het koekje kraakt zoals het échte twix-koekje. De vulling van dadels vervangt de karamel perfect, en plakt bovendien niet aan de tanden. En de chocolade maakt de smaak af. Het chocoladelaagje mag wel de helft dunner, want nu was het wat te overheersend. Ik bewaar de repen in de diepvriezer. Zo liggen ze niet te dichtbij, en de bijt blijft perfect. Het ideale koekje om dadelijk bij een koffie of thee te serveren wanneer ik mijn oude busmaatje na 16 jaar verwelkom. Maar dan noemen we de repen Raider, toch?






Geen opmerkingen:

Een reactie posten