vrijdag 17 april 2015

Me wassen zonder troep

Er wordt de laatste tijd weer heel wat troep in me gespoten. Chemisch spul. Wellicht hoognodig. Om het evenwicht in mijn lichaam een beetje te herstellen, begon ik een klein jaar geleden de chemische ballast via voeding te beperken. Goddank! Wat een ontdekking! Met de behandeling is het iets moeilijker om heel consequent correct te eten, omdat mijn smaak zo'n gekke sprongetjes maakt. Maar ik blijf bewust kopen en eten. 
Waar ik eerder niet aan had gedacht, was de troep die via je huid je lichaam intrekt.  Heb je al eens de ingrediëntenlijst van je douche- en badproducten gelezen? Van je shampoo? Je tandpasta? Ik viel haast achterover toen ik daar laatst eens naar keek. 
Bij de vorige chemokuur was ik genoodzaakt geurloze en zogenaamd 'neutrale' producten te gebruiken. Ik wist toen nog niet beter en ging te rade bij de apotheker. Duur spul, vind je daar. Zacht spul, ook wel.  Maar weer die ellenlange ingrediëntenlijst. Geurloos, maar wat ging ik daar van stinken zeg! . Zal wel met de andere chemische troep te maken hebben gehad. En ook mijn haren fleurden er helemaal niet van op. 
Dat wilde ik dus niet meer. Ik ging op zoek naar natuurlijke producten, en kwam zo terecht bij de producten van 'Pure Nuff Stuff'.  



Deze producten hebben wel een lekkere geur, op basis van etherische oliën. En er zitten geen vreemde producten met gekke namen in. Op de website wordt ook vermeld waarvoor elk ingrediënt nodig is. En dat etiket! 'Niet getest op dieren, enkel op vrienden en familie'. 'Ook geschikt voor vegetariërs, maar niet opeten'. Hoe leuk is dat? Ik ben dus fan! Zelfs van de tandpasta die er op het eerste gezicht erg raar (als groene modderige klei) uitziet. De smaak is heerlijk zacht, met een lichte muntsmaak, en de pasta voelt wat korrelig. Precies zoals echte tandpasta moet zijn. Een aanrader dus! 
Wat ik ook mooi meegenomen vind, is dat de flesjes er bijna allemaal hetzelfde uitzien. Maakt onze badkamer net iets meer boekjes-achtig-rustig, als je alle andere rommel wegdenkt. Zo heb ik het graag ... 
Volgende project: wassen zonder troep. Of dus zelf mijn wasproduct maken. 







2 opmerkingen:

  1. Dat wil ik ook wel eens testen...
    En inderdaad dat etiket is geweldig :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een geweldige ingrediënten!! Het kriebelt om er ook te bestellen :-D

    BeantwoordenVerwijderen