woensdag 9 september 2015

Er zat stof op het stof

Bijna twee jaar geleden kocht ik een paar lappen stof om truitjes te maken voor Hummeltje. Ik hield toen al niet meer van de apen, giraffen en andere terugkerende figuren en dus werd het stof met een eerder geometrisch figuur.  En dat komt me nu goed uit. Hummeltje draagt al maat 122-128 en in die maten is het kleurrijke gamma behoorlijk beperkt. Dus stof op stof is nog zo slecht niet. Alleen waren natuurlijk mijn lappen te klein geworden, dus kwam er combinatiewerk aan te pas. Het patroon vond ik in een oude Ottobre. Meestal begrijp ik niets van die uitleg, maar deze keer was het verhelderend. Voor de eerste keer slaagde ik erin om mouwboorden te maken zonder frustratie. Dat ik de kap drie keer moest maken omdat ik dacht dat ik wel wist hoe ik er een voering in kon krijgen, vergeten we even voor het gemak. 
Ik ben blij met het resultaat en dus wordt dit patroon nog eens herhaald. Misschien zonder de kap? En ik heb ook zin in nog zo'n broek met uiteenlopende pijpen, in dat ribfluwelen stofje dat ik ook nog vond in de kast. 
Oh ja, het model wil absoluut niet meer poseren. Valt het op?










3 opmerkingen:

  1. Super gedaan, Saartje!
    En toch vind ik het leuke foto's - helemaal Hummeltje ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel leuk! Ik moet meestal ook 20 foto's nemen om 1 goeie over te houden :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb een grote telelens nodig om hem ongemerkt te kunnen 'vatten'. :-)

    BeantwoordenVerwijderen